پیگیری بازتاب اقدامات انجام شده ، سر لوحه تنظیم سند اجرایی سال ۱۴۰۰

تنظیم سند اجرایی فعالیت های اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان در سال 1400 بر اساس بازتاب اقدامات انجام شده و تاثیر آن بر شرایط زندگی مردم خواهد بود .

تنظیم سند اجرایی فعالیت های اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان در سال ۱۴۰۰ بر اساس بازتاب اقدامات انجام شده و تاثیر آن بر شرایط زندگی مردم خواهد بود .

به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان ، مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای در جلسه شورای ادارای اسفند ماه که ازطریق ویدئو کنفرانس با روسای مراکز استان، معاونین و روسای ستادی اداره کل برگزار شد، ضمن اعلام این مطلب گفت : سیاست ما در سال ۱۴۰۰ ارائه گزارش عملکرد بر اساس بازتاب اقدامات و تاثیر آن بر روند نیازهای واقعی جامعه خواهد بود .

محمد علی عرب افزود : ما در کنار محدودیت های فعلی ظرفیت های فراوانی داریم که نباید از دید تصمیم سازان در سیستم تقویت مهارت آموزی در جای جای استان دور بماند .

وی گفت : وجود معادن بیشمار و ظرفیت داشتن ۴۰ ماده معدنی در استان ، وجود بیش از ۸۰ حرفه صنایع دستی ثبت شده ، توانمندیهای بیشمار در بخش کشاورزی و .. این امتیاز را برای استان ایجاد کرده که ما به عنوان متولیان توسعه مهارت آموزی بیش از بیش به دنبال ایجاد مراکز تخصصی و دپارتمانهای استانی و ملی باشیم .

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان به نقش اساسی ایجاد تعامل با بخش های مختلف در مسیر نیازسنجی آموزشی اشاره نمود و گفت :در دوسال گذشته با شکل گیری مدبرانه شورای مهارت گام های اساسی در راه ایجاد تعامل با ارگانهای مختلف بر داشته شده و تعمیم این شورا به شهرستانها و … سیاست بهره گیری از ظرفیت های موجود را در راه ترسیم بهترین مسیر مهارت آموزی مهیا کرده است .

وی حذف موازی کاری آموزشی را به عنوان یک تهدید مطرح کرد ویکی از دستور کارهای مهم شورای مهارت اعلام نمود و گفت : هدف این است که با تحقق جایگاه تعریف شده آموزشهای فنی و حرفه ای از فرصت های مغتنم دستگاههای که هم اکنون در امر آموزش مداخله دارند سود جسته و تهدید موازی سازی را رفع نماییم .

محمد علی عرب درادامه این جلسه گفت : هم اکنون شاید بتوان گفت که ما در تعامل با صنوف و اتحادیه ها فقط در نقش اعطای مجوز جا مانده ایم و این به معنای فرصت های موجود بسیار متحول کننده ای هستند که از دید همه ی ما مغفول مانده است .

وی افزود : تعامل با صنوف و بهره گیری ازارتباط دوسویه مریبان ما و کارکنان صنوف می تواند خلاء های موجود در هر دو بخش را مرتفع نموده و مسیر ترقی و پیشرفت را هموار سازد .

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان به جایگاه ویژه آموزشهای تخصصی اشاره کرد و گفت : در حال حاضر ما دو مرکز تخصصی چوب و برق را در ظرفیت های استان داریم که در کنار همه ی قابلیت ها جای پیشرفت و گسترش فراوان دارند .

وی به تشکیل کارگاه سنگ تراش سنگهای قیمتی در شهرستان فردوس اشاره کردو گفت : توجه به نیاز موجود در استان برای مقابله با خروج سنگهای خام قیمتی و نیمه قیمتی زمینه ساز ایجاد این کارگاه مطرح در شرق کشور شد که با استفاده از کمکهای شرکاء اجتماعی حرفهای گفتنی بیشماری دارد .

محمد علی عرب گفت : در ادامه این حرکت سازنده توجه به راه اندازی دپارتمان معدن که هم اکنون با قوت و قدرت در حال پیگیری است به عنوان یک طرح ملی مدنظر است .

وی به نقش مهم شرکای اجتماعی با توجه به شرایط موجود در پیشبرد اهداف مجموعه اشاره کرد و گفت : در تنظیم سند مهارت در سال ۱۴۰۰ یکی از مهمترین خواسته های ما توجه به ضرورت حضور شرکاری اجتماعی در جای جای استان است و این مهم به عنوان یک وظیفه از همه مراکز و همکاران مورد درخواست خواهد بود .

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان توجه استانی و محلی به نیازها و درخواست ها را برای ترسیم نقشه نیاز سنجی مهارت در استان اساسی خواند و برای نمونه به نیاز منطقه اقتصادی ماهیرود برای تامین نیروی انسانی مورد نیاز تخصصی و .. اشاره کرد و گفت : مراکز با تمام توان مصمم باشند نیازهای محلی خود را شناسایی و با بهره گیری از ظرفیت شرکاء اجتماعی کار مهارت آموزی در سطح استان را دنبال کنند .

در این نشست حاضرین هر کدام به مواردی اشاره داشتند که اهم آن به شرح ذیل می باشد :
زهرا شاهرخی رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای خواهران بیرجند ضمن بیان گزارش عملکرد مرکز گفت : ما در تنظیم سند تعهدات مراکز می بایست سهم هر مربی را در کلیه بخش های آموزشی در سال ۱۴۰۰ مشخص نماییم .

وی افزود : با اجرای سیاست سازنده تجمیع مراکز پراکنده در مناطق کم جمعیت استان می توان از ظرفیت امکانات و تجهیزات آن در مراکز دیگر بهره گرفت و برخی مشکلات موجود را رفع نمود.

وی افزود : با اجرای سیاست سازنده تجمیع مراکز پراکنده در مناطق کم جمعیت استان می توان از ظرفیت امکانات و تجهیزات آن در مراکز دیگر بهره گرفت و برخی مشکلات موجود را رفع نمود .

زهرا شاهرخی به ظرفیت تولیدی کارآموزان و مربیان مراکز آموزشی اشاره کرد و گفت : در حال حاضر اختصاص فضای مناسب فروش محصولات یکی از درخواست های مهم مطرح در حوزه مهارت آموزی ی باشد .

رئیس مرکز فردوس گزارشی از روند فعالیت کارگاه گوهر تراشی مرکز با محویت همکاری با ظرفیت سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو )ارائه نمود و گفت : مهارت آموختگان پیگیر دریافت تسهیلات اشغال هستند و پیگیری این مهم با رایزنی با صندوق کار آفرینی امید و بنیاد برکت در دستور کار است .

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای قائن گفت : ارتباط با شرکار اجتماعی از قبیل صنایع و دانشگاهها و استفقاده از ظرفیت مالی و انسانی آنها برای اجرای دوره های مختلف در برنامه ماست

محمد حسن مظلوم ادامه داد : ما به جد پیگیر ارتباط بیشتر با اصناف و افزایش همکاریهای آموزشی با اتحادیه ها هستیم .
مسئول ارزیابی عملکرد اداره کل استان در ادامه به آغاز بازرسی از مراکز استان توسط هیت ارزیابی عملکرد اشاره کرد و گفت : پیگیری نیازها ، درخواستها نقاط ضعف و قوت رویت شده در مراکز در دستور کار این هیات قرار دارد .

نوید ابوالحسن نژاد ادامه داد : واحد ارزیابی مدیریت سبز مناسب سازی فضا ها و صرفه جوی در منایع را با جدیت دنبال می کند .

وی ادامه داد : از مراکز خواسته شده به منظور تکریم ارباب رجوع و انعکاس مسائل موجود ب صورت ماهیانه نظرسنجی به این مواد ارسال گردد .

وی همچنین توجه روسای مراکز را به نحوه عملکرد همکاران در سایت مراکز تقاضا نمودو گفت : می بایست دقت شود ایجاد تنوع و تغییرات بسیار چهارجوب اصلی سامانه را بر هم نزده و اتحاد موجود حفظ گردد.

رئیس مرکز شماره یک بیرجند نیز در این جلسه اظهار داشت : وجود ظرفیت های متنوع در بخش های مختلف ما را نیازمند نیروی انسانی بیشتر نموده و هم اکنون برای جبران نیازهای آموزشی مورد تقاضا از توان شرکای اجتماعی خود بهره می گیریم .

فاطمه سرگزی اجرای طرح ایران مهارت و گسترش آموزشهای مجازی را از موارد مهم تحقق تعهدات عملکرد مراکز دانست و گفت : باید در جای جای استان با توجه به شرایط تقویت آموزشهای مجازی در حد امکان در دستور کار قرار گیرد .

3 1 رای
رای شما به این مطلب
مشترک
Notify of
guest
0 دیدگاه ها
Inline Feedbacks
مشاهده همه کامنت ها
0
برامون کامنت بزارید اگر دوست داریدx
()
x